Friday, September 30, 2011

Birthday prank! =D

30092011
Fasa 2, Bandar Puncak Alam

Assalamualaikum...

Hey readers!
Just nak share story earlier today.
30th of September 2011;
22nd birthday untuk Nurul'Azizah..

" Hey Ziza! HAPPY BIRTHDAY my dear!
Untung lah saya degree ni ada awak.
Susah senang sama - sama kan?
Nanti InsyaAllah kita grad sama - sama juga okayy! " =)

Well, pada mulanya aku ingat nak prank birthday girl ni. 
Nak prank her on her birthday eve, dia dah 'lari' dulu jumpa Ayah dia.
So, aku ingat nak postpone malam 30hb (today lah.)

Masalahnya, hari ini, aku tersangatlah sibuk, teramatlah occupied dengan kerja dan amanah aku di fakulti. Sampai pukul 9.00 malam baru aku dapat jejak kaki di rumah selepas seharian aku 'berkampung' di kampus. 
Kata aku dalam hati,
 'Untunglah Tuhan bagi peluang nak jalankan amanah! 
Esok lusa belum tentu hadir untuk kita kan? ' =)

So,malam tadi, aku balik rumah.
Dengan keadaan amat penat, aku sempat lagi tanya housemates, jadi tak nak kenakan birthday girl tuu.. Then diorang cakap jadi.. Aku pun excited lah..
Cuma yang aku hairan, kenapa plan nak beli birthday cake etc etc takde pun plan dengan aku?

Around 11.00 pm ++, 
aku dapat jawapan pada confusion aku.
Rupanya, diorang nak celebrate birthday aku jugakk.. 

birthday cake for me and 'Azizah! =D

SEDAP sangat cake korang belikan! =)


handmade birthday card from housemates, bracelet from 'Azizah. =)


Gila TERHARU okayy kawan - kawan!
SANGAT. DEFINITELY. TOTALLY.
Aku tak tau nak describe macam mana.
Last year, aku kena prank jugak dengan housemates tersayang aku ni..
Haish. Busy sangat, sampai tak sedar orang plan nak prank..
Myra2~ =D

To my beLOVEd housemates;
Nor Hairani, Dewi Alliana, Nur Sakinah, Nadzirah, Suraya, 'Azizah~
THANKS A BUNCH sahabat!
Seriously, betapa bernilainya PERSAHABATAN kalian untuk Myra. 
Thank you, thank you, thank you.
Syukur pada Allah, 
sebab pertemukan Myra dengan kalian dari Diploma sampailah Degree..
Gonna miss you girls bila korang grad nanti.. =')

Plus,
just nak bagitahu.
This year aku dapat DUA birthday cake.
Another one from my Abah.
* Abah TAK pernah belikan cake untuk birthday Ummi or kami adik beradik EVER. *
Tapi this year, Abah balik rumah buka puasa dengan bawa sebiji kek coklat. 

berbuka puasa + celebrate birthday with family @ pizza hut =)

choc cake dari Abah, Ummi, Mal, and Adik. =)

SAYANG Abah! =')

To Ain Azmi,
THANKS Ain sebab bagi Kak Myra hadiah yang sangat banyak..
Segala patung, chocolate, kad birthday, kad raya
Ain bagi kak Akak kan! 
Untung lah! Hehe.. =)

To my Mr. Awak,
Terima kasih Abang. 
~ SebuahTafsir Al-Quran ~
Hadiah awak tu yang paling menyentuh kalbu saya.
Tambah - tambah selepas sesi perkongsian ilmu 
saya dengan awak sebelum awak bagi hadiah tu kan. 
Memang betul - betul buat saya rasa sangat sebak.
Tak tau macam mana nak describe perasaan saya waktu itu. =')
As usual, saya cuma harap 
Allah pinjamkan kita bahagia itu untuk masa yang lebih lama.

" Menitis air mataku keharuan,
kepada sebuah pertemuan.
Kehadiranmu mendamaikan
hati yang dahulu keresahan. "
(Sebuah Pertemuan ; UNIC)

Syukur atas pertemuan seorang 'Amyra Ramlan 
dengan semua orang dalam hidup saya yang sementara ini.
Ada sebab mengapa Allah hadirkan kalian dalam hidup saya kan?
THANK YOU ALLAH!

['AmyraRamlan.Birthday.]

No comments:

Post a Comment