Tuesday, February 22, 2011

MPP FSK '11/'12

Assalamualaikum!

So, entry this time is all about pilihanraya.
*Sejak bila pulak Myra ni ambil kisah tentang election?*
Hehe.. ;)
Well, about pilihanraya Malaysia, surely lah aku tak ada hak untuk masuk campur kann.. Cuma layak untuk mengundi je..
Jadi basically I am talking about PRK: PilihanRaya Kampus. I used to be in it few years back.. It was a very nice experience though.. Untuk tahun ini, bagi pemilihan Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP) UiTM Sesi 2011/2012, one of the calon had assigned me to be her Jentera..

NURUL ATIKAH ZAINAL ABIDIN
A first year student of Bach. in Physiotherapy (Hons.)

Ika cakap, " Kak Myra, Ika nak minta tolong Akak untuk be a part of my Campaign Team (CM). I have my faith in you. "
Itu kata Ika lah. Sewaktu dia call aku pada pukul 1 pagi, pada waktu aku sedang serabut membuat assignment.. Huhu..

Well, aku tersangatlah terharu bila dapat call tu. Tak sangka, khdmat aku masih diperlukan. *Ayat touching lah konon!*
Campaign Manager Ika is Zulsyahmi; a little brother of mine, yang sangat berjiwa besar dan ada style of leadership dia yang tersendiri..
So sedari saat itu, berkempenlah aku bersama Zul, Ain, Khaliq, Naqiuddin, Wani, Aina, etc..etc.. Sehingga pukul 5 pagi menggantung poster, banner dan bunting..
Gila lah!
Tapi, atas kesungguhan Ika dalam membentangkan manifesto beliau pada aku, aku percaya bahawa dia bakal menjadi peneraju Fakulti kesayangan aku a.k.a Fakulti Sains Kesihatan yang berjaya.
Dengan rakan-rakan, puas aku mem'promote' si budak Ika ni.. Hehe..
Dan sebagai balasan, aku mendapat begitu banyak persoalan;
"Kenapa kau beria sangat nak kempen untuk Ika?"
I have my solid reason. Setiap perkara yang aku lakukan, buka untuk saja-saja.
What are the reasons?
Well, biarlah hanya aku dan Ika saja yang tahu.. =)

After only a short time of campaign, the day came untuk pengumuman after pilihanraya..
To make it short, Alhamdulillah..
Ika menang dengan undian tertinggi..
Puas hati tak terkata bagi aku dan jentera-jentera Ika..
=)

Officially, Ika and Musaadah have become the MPP for FSK..
Congrats girls!

i'm out!~

['AmyraRamlan.CT.JPP11/12]

No comments:

Post a Comment