Monday, October 3, 2011

Jiran tetangga ajak makan! =D

01102011
“ Majlis Ramah Mesra PAF2K “
Fasa 2 (Zon K), Bandar Puncak Alam

Assalamualaikum…
Hey fellas! How was your day?
Kalau hari tak good, senyum je lah ye kawan – kawan.
Senyum itu kan penawar duka.. =)
Kalau keluar rumah pagi tadi tak sapa housemates,
balik rumah nanti borak – borak lah ye.
Mana tahu, esok dah tak jumpa mereka. =)
Kalau tak tegur jiran tetangga lagi hari ini,
keluarlah dari rumah kejap, ucap salam kalau nampak jiran.
Mana tahu, entah – entah esok jiran pindah,
tak sempat nak berkenalan. =)
*Peringatan untuk diri aku jugak~*

So, entry kali ini, aku nak tanya. Korang tahu tak PAF2K itu apa?
Aku baru tahu, masa sama –sama join event kat area rumah sewa aku ni, walaupun dah dekat setahun aku duduk area ini. *Memang nampak sangat aku tak prihatin. Isk!*
PAF2K = Puncak Alam Fasa 2 Zon K. Dapat?

Rukun tetangga sengaja nak buat jamuan makan – makan, untuk update bilangan penduduk setempat, combine sekali dengan jamuan raya, walaupun hakikatnya dah masuk bulan Zulkaedah. Tapi bagus jugak diorang buat jamuan ni. Dapatlah kenal – kenal jiran, rakan – rakan UiTM yang duduk dekat – dekat. Sebab aku sendiri akui, aku pun jarang bertegur sapa dengan orang sekeliling.


housemates: 'azizah & yaya

housemates: sakinah & wiwi

roomate: hairani


Nothing much to share, biasalah jamuan makan, ada entertainment such as karaoke, lucky draw (which was dominated by UiTM students. Murah rezeki malam itu! Syukur~), makanan yang sangat best, plus char kuey teow yang sampai kena beratur sebab totally sedap! Hehe..



'azizah dan char kuey teow yg tekad dia beratur panjang tuh~ =.="
but worth it, SEDAP! =)


All in, malam itu sangat best. Membuka mata hati aku untuk menyedari yang hidup berjiran ni bukan sekadar tahu kita ada jiran, tapi kena acknowledge kehadiran jiran tetangga. Yelah, kalau ada emergency cases ke, nak balik kampung ke, nak minta tolong apa – apa ke, kena ada bantuan jiran juga kan? Kat hometown sendiri, aku practice amalan beramah mesra dengan jiran. Tapi kat rumah sewa ni, belum sempat lagi.
‘Usahalah lebih sikit Myra oi!’. =D

Terima kasih jiran tetangga Zon K.. Maaflah kami tak membantu di dapur.. Tak tahu pun nak masak – masak jam berapa siangnya tu.. =(
Lain kali kami bantu ye Encik, Puan, Abang, Kakak! =)


“ Buka mata. Tengok tiap ruang tepi.
Buka hati. Cuba rasa dan hayati.
Buka minda. Cuba teliti dan fahami.
Bicara alam perlu kau perhalusi.
Mana tahu, kau akan mengerti.
Sedikit pesanan Dia nak bagi. “ =)

[‘AmyraRamlan.Cuba.Nak.Faham.Alam]

No comments:

Post a Comment