Thursday, December 1, 2011

Majlis Penyerahan Bendera SAF 2011

30112011
Majlis Penyerahan Bendera
Sukan Antara Fakulti (SAF) 2011
Fakulti Sains Kesihatan
DK500, Fakulti Farmasi
UiTM Puncak Alam

Assalamualaikum…
Heyya there! How’s life? Aku macam biasa, makan-tidur-mandi-mimpi semuanya dibayangi assignments bertimbun, test berderet. =.=”

So, last Wednesday, Majlis Penyerahan Bendera untuk SAF. Three years of hidup-mati-untuk-SMF, inilah kali pertama ada majlis seumpamanya di fakulti aku; atas hasil permintaan Dr. Hanafi: - Timbalan Dekan HEP tersayang. =)
My extended family and I pun dengan penuh semangat menyahut seruan Dr. Hanafi, katanya majlis sebegini dapat menaikkan semangat para atlit. Katanyalah. Kata kami; “ Ye. Kerja bertambah satu lagi.”



It’s okay. I got used to program-turun-dari-langit. Kind of. Cumanya, kesian kat Pengarah Program SAF; Aizuddin a.k.a Cutey. Beliau yang serabut.

As for SAF, aku diberi amanah untuk memegang jawatan Ketua Exco Pengurusan Atlit. Erk. Besar tanggungjawab itu. “ Yakinlah kau mampu, Myra. InsyaAllah, Tuhan itu kan sentiasa ada untuk hambaNya.” Dengan semangat bahawasanya Allah itu sentiasa membantu hambaNya yang berserah padaNya, aku pun ambillah tugas itu.
Cutey percayakan aku, dan yang paling penting,
Tuhan tahu aku mampu. InsyaAllah. =)

During Majlis Penyerahan Bendera, I was the Master of Ceremony (MC). Habis class, terus rush to DK500. Dengan tak rehearsal bagai, aku hentam je review teks ucapan aku sekali imbas. Fuh.  -.-‘
Nervous. Dah lama tak jadi MC. The last time was during Malam Istikharah Merdeka (MIM) back in August 2010, I guess.



All in, Alhamdulillah. We got a VERY POSITIVE feedback from the VVIPs, VIPs, and the audiences. Para atlit, para pengurus pasukan, para sukarelawan; they were superb. Syukur. Syukur. Syukur. ^_^V

“ Our COURAGE is your WEAKNESS ! “
*moto FSK utk SAF 2011*

[‘AmyraRamlan.SAF2011]

No comments:

Post a Comment