Tuesday, April 12, 2011

Long time no see!

Assalamualaikum !

Well, sudah sekian lama aku tak update blog aku ni kan.
Maaf lah kawan-kawan. Aku sangat sibuk plus extremely being stuck up with overloading responsibilities..

So, where did we stop on the cooking lessons?
*Macamlah aku banyak sangat ajar korang kann~*
Last entry yg dah berkurun tu, I talked about yeast breads.
Korang dah try ke belum?
Mana lah tau kan, kilang roti tersohor dunia boleh bankrupt bila korang dah expert buat roti.. So lepas ni tak perlu lagi nak rugi duit beli roti kat kedai kay.
BUAT SENDIRI! ^_^

Owh ya. Lepas ceritera kami dengan bacteria segala alam untuk yeast breads tu,
we did have a lab on
PASTRIES.
It was a day before our trip to Gunung Ledang.
*Maaf sebab sekarang baru sempat nak update. T_T *
Pastries comprises of anything that you can find in the bakery.
Hee..
Pies, rolls, plus segala yang flaky and crunchy. =)



Sardine roll in the making.
Tak sempat aku nak snap gambar ciptaan aku yang dah siap di bakar,
sebab semua habis sejurus setelah diletakkan atas meja. =.="

Ye. Aku tau. Meja tu memang bersepah.
Sebab ni session evaluation.
Haruslah makan sambil bekerja! =D

Kek.Kek.Kek.
Saban hari belajar buat kek. Hee.. =)

Apple pie ciptaan kembar aku a.k.a Mr. Syafiq
dengan stalker aku a.k.a Maji.
Sedap la korang, maceh. Hehe.
SEDAP tahap dewa wa cakap sama lu.. Ngee..
Beria kami buat apple pie, sardine rolls and segala adik beradik pastry..
It was our last lab for BFP,
so agak touching and sedih ketika lab itu.
T_T
Tambahan pula Encik Fathee dah mula keluarkan kata-kata
"Baik korang masak sedap sedap, adun elok elok. Nanti lepas ni mana ada dah lab korang nak suka suki buat salah. Lepas ni mana dapat saya nak ajar lagi dah. "
*Aish. Touching sampai jantung bila aku dengar Encik Fathee kata begitu.*
SobSob~~

Try it out guys and girls.
Baking is FUN indeed!

O.u.t~

['AmyraRamlan.Loves.Pastries!]


No comments:

Post a Comment