Thursday, May 12, 2011

A day on the beach. =)

18:13
12052011
Pantai Morib.

Kadang-kadang,
ada masanya aku perlu lari.
Jauh dari segala hipokrasi.
Jauh dari manusia tiada hati.
Jauh dari dunia yang tetap satu ini.

Kadang-kadang,
aku tahu aku tiada pilihan untuk berlari.
Kerana hipokrasi adat insan bumi.
Manusia penghuni tetap di sini.
Dan dunia ini tetap takkan ada titik mati.

Kadang-kadang,
aku tetap terus mencari.
Sedikit ruang untuk menghela nafas hati.
Hanya pada alam-Nya aku melaung sendiri.
Mencuba untuk tetap setia menghamba diri.

Memang. Dunia telah Dia cipta.
Lengkap serba-serbinya.
Hanya kita yang mampu merasa.
Tiap bait kesempurnaan Yang Mencipta.




I went to the beach.
Alhamdulillah, I found pieces of serenity and calmness.
At least during this time of haywire and sadness.
Allah will always be by my side.
I know, and I believe that.

['AmyraRamlan.Beach.Hopes.]

2 comments:

  1. myraa..aku pun aritu br je gi la!!adeeii..best kan pantai..sukeee..:)

    ReplyDelete
  2. Aida: sangat best beb! Mmg tenang aku kalau dapat pegi pntai.. =)

    ReplyDelete