Saturday, October 5, 2013

For you. My SIX years history.

Assalamualaikum.

Awak. Ye saudara, ini untuk awak.
I know you'll read this, because you have always been checking out my blog. I know. 

Awak. You have been there for me since I first entered UiTM. You helped me through, a lot. You have been a buddy, a brother, a companion. I thank you for that. You have taught me countless facts of life. You've shared endless knowledge. I thank Allah for that.

After 6 years, there's one thing that has been always up on my mind. We had this relationship going nowhere. Yes, nowhere. I don't blame you. I don't blame myself. I don't blame Allah. He knows best for us. Well, things started to change. It seems like at a point, I know that we can't be together. Bukan sebab tak ada jodoh, tapi pada saya jodoh kita hanya setakat ini. Pasti ada sebab kenapa Allah temukan kita, dah izinkan kita bersahabat selama 6 tahun. Bukan sekejap. Itu satu tempoh yang cukup lama.

When we ended, you treated me like a stupid girl. Going around bashing me up, like it's my fault that we had to end our relationship. Saya kecewa. Amat. Kerana awak kenal keluarga saya. Umi dan Abah. Mal dan Adek. Mama's family, Ibu's family. My cousins. Awak kenal best friends saya, sahabat-sahabat saya, team kepimpinan saya. Yet, awak seolah tak redha bila kita jadi macam ni.

Maaf. Pada janji saya yang tak tertunai.
Maaf. Pada kata dusta andai ada terluah dalam kata saya.

Untuk yang terakhir kali, saya mohon. Izinkan saya lepaskan cerita kita. Izinkan saya lupakan awak. Please make this easy for me. Izinkan saya untuk buang segalanya. Tolong jangan simpan dendam, agar mudah untuk saya maafkan keegoan awak. Kita adalah sejarah. Saya telah miliki masa depan yang mana tiada nama awak di dalamnya.

Please.
For the last time.
Don't haunt me anymore.
The six years was a bless,
but it is a history I don't want to live in.

Please.
Let me go.

['AmyraRamlan]

No comments:

Post a Comment