Wednesday, October 20, 2010

Saat.Lafaz.Sakinah ; Far East

It has been so long since I've cried listening to songs..
But this one song; it touches me so deep inside..
I was stunned, unable to express myself in any other ways rather than tears..


=Saat.Lafaz.Sakinah=
Heningnya
Sunyi suasana
Lafaz sakinah bermula
Apa rasa
Diterjemah hanya
Sebak abah tangis ibunda

Adalah aku wali puteriku
Serah kini amanahku ini padamu
Nafkahilah dia curah kasih dan cinta
Lebih dari yang ku berikan kepadanya
Dulu esakannya sandar di bahuku
Tangisannya kini ku serah padamu
Bukan bermakna dia bukan milikku
Fitrahnya perlukanmu
Jadikanlah dia wanita syurga
Mengerti benar akan maharnya
Taat itu bukan hanya pada nama
Indah ia pada maksudnya

Ku akur
Akan pesanmu
Puterimu kini amanahku
Iringilah
Dengan doamu
Bahagia kami dari redhamu
Wahai Adam yang bakal memikul amanah Abah dan Umi ku..
Bisakah engkau membahagiakan aku seperti amanah Abah?
Bisakah engkau sentiasa mendengar luahan hati aku seperti yang Umi sentiasa lakukan?
Bisakah engkau menjadi Adam idaman seorang Hawa?
Bisakah engkau menerima kekurangan aku, menerima kekhilafan aku sebagai hamba-Nya?
Wahai Adam..
Bolehkah kau membimbing aku menuju redha-Nya?
Bolehkah kau sentiasa di sisi aku dalam suka dan duka?
Bolehkah kau kesat air mataku pabila ia menitis?
Bolehkah kau turut sama tertawa pabila aku gembira?
Bolehkah kau menjadi seorang sahabat sejati untukku?
Bolehkah kau menjadi seorang suami, memimpin aku tanpa jemu?
Wahai Adam bakal suamiku..
Mampukah kamu mengajar aku tentang agama kita?
Mampukah kamu mendidik aku menjadi seorang isteri solehah?
Mampukah kamu memikul segala tanggungjawab seorang suami soleh?
Mampukah kamu wahai Adam, untuk menjadikan aku wanita syurga?
=)

No comments:

Post a Comment