Sunday, February 17, 2013

Latihan Industri (LI) : Community Placement

29012013 - 22022013
FSR Fitness Center
UiTM Shah Alam

Assalamualaikum! :)
Well, sebenarnya aku dah plan nak buat LI kat Subang Jaya, so that I can stay at my aunt's house, and senang aku tak payah nak ulang alik jauh jauh, mahupun nak kena mencari rumah/bilik sewa bagai. Tapi apakan daya, Allah itu Maha Tahu. Dia lagi tahu apa yang terbaik buat hamba-hambaNya. Rupa-rupanya ada miscommunication, and a few days before aku nak report in for my LI baru tahu yang pihak sana tak tahu pun aku nak berumah tangga sebulan kat tempat diorang. Sudahnya, aku yang menggelabah. Menangis pun puas dah baq ang. Cuak kottt! T_T


Tapi yelah kan, Allah dah pesan awal-awal, have faith in Him and He'll settle the rest for us. Kita ni je hamba tak sedar diri. Eh. AKU ni ha. Tak sedar-sedar jugak. Masih nak complaint sana sini bila kehendak tak dituruti. *apalagikaunakmyraaa~

Alhamdulillah. Allah sebenarnya dah sediakan tempat yang lagi better untuk aku buat LI and belajar a lot more on knowledge of life. Syukur! Memang waktu dapat berita aku dapat buat LI kat UiTM Shah Alam, aku buat sujud syukur. Thank YOU ya Allah! =')
Even dalam masa LI ni, adakalanya sakit aku datang la jugak. Tapi aku bertahan sebab aku nak buktikan pada diri aku sendiri yang aku mampu. Tak perlu untuk aku terus kuat semata-mata nak tunjuk pada mereka yang tinggalkan aku waktu aku jatuh. Alhamdulillah. Allah membantu! =)

So up till now, dah nak masuk 4 weeks aku menjalani LI aku di Shah Alam. First day dah dapat involve program sports for mental disabled children. Entering second week, felt honored sebab dapat bagi nutrition counselling pada Tuan Polis dan Puan Polis PDRM yang datang as part of their Kursus Gaya Hidup Sihat. Tak semua orang dapat peluang ni. Bukan ke patutnya aku bersyukur? =)

In fact, aku bukan sekadar dapat knowledge yang berkaitan dengan course and my scope of study. But dengan fitness trainers and attendees yang datang saban hari ke sini banyak ajar aku basics of life. They have helped me to open my eyes a bit wider untuk lihat kekuasaan dan kemurahan hati Allah dalam memberi nikmat pada hambaNya. =')


To the fitness trainers; Ikka, Asrul, Rafizul, Syawal, Hidayat, Megat, Rio;
korang memang sangat sempoi and awesome. Thank you guys. =)
 
To the attendees yang jadi mangsa jawab questionnaire, dapat nutrition counselling, tanya macam-macam soalan yang buat saya selak buku lebih sikit; Ali, Iman, Jen and loads more, thank you. =)
 
To the supervisor, thanks for ever being the most superb and approachable SV ever! =)
 
To the one yang suggest this place waktu hati saya tengah gusar habesss, thanks to you too. Allah gave you the idea with good reasons. =)
 
Dan maaf atas salah silap, mana yang terkurang atau terlebih.
Mohon halal mana yang patut ya. :)
 
p/s: Maaflah. Jiwa saya jiwa UiTM. Sampaikan LI pun Allah 'campak tengah hutan' UiTM. ;)
 
Have faith. All is well. In shaa Allah. ^^

ThirdYear.BSc.
['AmyraRamlan]

4 comments:

  1. my fren salu g gym ni weekdays.,...klo u prasan la...putih2 lelaki...kelantan..ritu i ade btaw dye u intern kat c2..dye kate tringin gak nk dpt counseling free ..ahahah

    ReplyDelete
  2. laaa yeke mil.. suruh je dia jumpa i direct.. i x perasan pulak your friend tu.. huhu.. i ada je kt situ.. memang honored nk tlg bg counselling pun.. =)

    ReplyDelete